Pomagamy mamom odpocząć, gdy są chore

Mamy Czas na Zdrowie to kampania społeczna skierowana do pracujących mam, które nie mają czasu na odpoczynek, szczególnie gdy zmagają się z przeziębieniem lub grypą.

Zwracamy uwagę na wyzwania, z jakimi się mierzą i oferujemy konkretne rozwiązania.

Kampania społeczna „MAMY czas na zdrowie” odpowiada na potrzeby pracujących mam, które nie dają sobie czasu na odpoczynek, szczególnie kiedy zmagają się z przeziębieniem lub grypą. Zwracamy uwagę na wyzwania, z jakimi się mierzą i oferujemy konkretne rozwiązania. Pracujące mamy często nie mają czasu na odpoczynek, nawet gdy są chore. Kontynuują pracę zawodową i obowiązki domowe, co wpływa negatywnie na ich zdrowie.
Kampania społeczna „MAMY czas na zdrowie”, organizowana przez Haleon, producenta leku Theraflu i Fundację Share the Care, ma na celu zmianę tej sytuacji, zwiększając świadomość problemu oraz proponując rozwiązania, które pozwolą matkom na odpoczynek i regenerację podczas choroby.
Przeprowadziliśmy badania, które pokazały, że prawie połowa pracujących matek nie bierze wolnego, nawet gdy jest przeziębiona lub ma grypę. Jest to wynikiem presji społecznej i zawodowej, obawy przed konsekwencjami w pracy i utratą środków finansowych, oraz brakiem wsparcia w obowiązkach domowych.

Celem kampanii jest zmiana tego stanu rzeczy poprzez zwiększenie świadomości na temat konieczności odpoczynku podczas choroby i konkretne działania.

W ramach kampanii opracowano Kodeks „MAMY czas na zdrowie”, który zawiera 8 zasad ułatwiających pracującym mamom zadbanie o swoje zdrowie. Zachęca on do wzajemnego wsparcia w rodzinie i w miejscu pracy, podziału obowiązków oraz odpuszczania i pozbywania się poczucia winy związanego z chwilowym wycofaniem się z aktywności.

Kampania promuje tworzenie środowiska bardziej przyjaznego pracującym matkom, zarówno w domu, jak i w pracy. Realnym wsparciem był Ogólnopolski Program Siostrzanego Wsparcia, w ramach którego zostały przeprowadzone warsztaty i przedstawione narzędzia pomagające matkom w lepszej komunikacji swoich potrzeb i odpoczynku w czasie choroby.

Zobacz, dlaczego to robimy

Zobacz pełny film
Lady speaking in front of people

Nasza wizja

Marka Theraflu jest numerem jeden wśród leków na objawy przeziębienia i grypy w postaci saszetek*. Idąc o krok dalej, oprócz wsparcia lekiem chcieliśmy zaoferować naszym pacjentom holistyczną opiekę. W tym celu stworzyliśmy kampanię społeczną “MAMY czas na zdrowie”.

 

Haleon, producent leku Theraflu, jest światowym liderem w dziedzinie ogólnodostępnych produktów leczniczych skoncentrowanych na codziennej trosce o zdrowie i radzeniu sobie z najpopularniejszymi dolegliwościami.

 

 

 

*pod względem wartości sprzedaży. Źródło: IQVIA Poland Phamascop, MAT 03/2024; OTC4: 01B1P COLD/FLU REMED.POWDERS, Wartość odzwierciedlające szacunki rzeczywistej aktywności rynkowej

Mamy and Theraflu logos

Nasze działania

Jako Haleon, jesteśmy przekonani, że dbanie o zdrowie na co dzień powinno być łatwiejsze. Wiedząc, z jakimi codziennymi wyzwaniami mierzą się pracujące matki w Polsce, gdy są chore, w ramach kampanii „MAMY czas na zdrowie” zwiększamy świadomość tych trudności, ale także – wraz z Fundacją Share the Care – wypracowaliśmy konkretne rozwiązania, aby tworzyć świat bardziej dla nich przyjazny.

 

W Haleon wszyscy rodzice, łącznie z rodzicami adopcyjnymi, mogą liczyć na 26 dni pełnopłatnego urlopu rodzicielskiego. Kiedy ktoś z bliskich pracownika choruje i wymaga opieki udzielany jest mu pełnopłatny, 4-tygodniowy urlop opiekuńczy. To unikalny benefit. Firma umożliwia też pracę zdalną 16 dni w miesiącu, a każdy pracownik może dostosować godziny pracy do potrzeb i rytmu życia.

 

Chcielibyśmy zachęcić innych pracodawców do tworzenia w swoich firmach podobnych, dobrych praktyk.

Dołącz do nas 💙
Lady holding cup of tea
Two ladies speaking on convention

Nasza wizja

 

Fundacja Share the Care wspiera równość w podziale obowiązków rodzicielskich i promuje środowisko, w którym zarówno matki, jak i ojcowie mogą pełnić równoważną rolę w wychowywaniu dzieci. Dzięki kampanii „MAMY czas na zdrowie” chcemy stworzyć świat, w którym pracujące matki mogą bez obaw zadbać o swoje zdrowie podczas przeziębienia lub grypy.

Foundation Share the Care logo

Przewodnik Mamy Czas na Zdrowie

Poznaj praktyczne wskazówki i ćwiczenia, które wzmocnią Twoją pewność siebie, nauczą jak efektywnie odpoczywać i pomogą wyrażać swoje potrzeby bez obaw.