Pomagamy mamom odpocząć, gdy są chore
Mamy Czas na Zdrowie to kampania społeczna skierowana do pracujących mam, które nie mają czasu na odpoczynek, szczególnie gdy zmagają się z przeziębieniem lub grypą.
Zwracamy uwagę na wyzwania, z jakimi się mierzą i oferujemy konkretne rozwiązania.
Celem kampanii jest zmiana tego stanu rzeczy poprzez zwiększenie świadomości na temat konieczności odpoczynku podczas choroby i konkretne działania.
W ramach kampanii opracowano Kodeks „MAMY czas na zdrowie”, który zawiera 8 zasad ułatwiających pracującym mamom zadbanie o swoje zdrowie. Zachęca on do wzajemnego wsparcia w rodzinie i w miejscu pracy, podziału obowiązków oraz odpuszczania i pozbywania się poczucia winy związanego z chwilowym wycofaniem się z aktywności.
Kampania promuje tworzenie środowiska bardziej przyjaznego pracującym matkom, zarówno w domu, jak i w pracy. Realnym wsparciem był Ogólnopolski Program Siostrzanego Wsparcia, w ramach którego zostały przeprowadzone warsztaty i przedstawione narzędzia pomagające matkom w lepszej komunikacji swoich potrzeb i odpoczynku w czasie choroby.
Nasza wizja
Marka Theraflu jest numerem jeden wśród leków na objawy przeziębienia i grypy w postaci saszetek*. Idąc o krok dalej, oprócz wsparcia lekiem chcieliśmy zaoferować naszym pacjentom holistyczną opiekę. W tym celu stworzyliśmy kampanię społeczną “MAMY czas na zdrowie”.
Haleon, producent leku Theraflu, jest światowym liderem w dziedzinie ogólnodostępnych produktów leczniczych skoncentrowanych na codziennej trosce o zdrowie i radzeniu sobie z najpopularniejszymi dolegliwościami.
*pod względem wartości sprzedaży. Źródło: IQVIA Poland Phamascop, MAT 03/2024; OTC4: 01B1P COLD/FLU REMED.POWDERS, Wartość odzwierciedlające szacunki rzeczywistej aktywności rynkowej
Nasze działania
Jako Haleon, jesteśmy przekonani, że dbanie o zdrowie na co dzień powinno być łatwiejsze. Wiedząc, z jakimi codziennymi wyzwaniami mierzą się pracujące matki w Polsce, gdy są chore, w ramach kampanii „MAMY czas na zdrowie” zwiększamy świadomość tych trudności, ale także – wraz z Fundacją Share the Care – wypracowaliśmy konkretne rozwiązania, aby tworzyć świat bardziej dla nich przyjazny.
W Haleon wszyscy rodzice, łącznie z rodzicami adopcyjnymi, mogą liczyć na 26 dni pełnopłatnego urlopu rodzicielskiego. Kiedy ktoś z bliskich pracownika choruje i wymaga opieki udzielany jest mu pełnopłatny, 4-tygodniowy urlop opiekuńczy. To unikalny benefit. Firma umożliwia też pracę zdalną 16 dni w miesiącu, a każdy pracownik może dostosować godziny pracy do potrzeb i rytmu życia.
Chcielibyśmy zachęcić innych pracodawców do tworzenia w swoich firmach podobnych, dobrych praktyk.