Aż 86% pracujących matek przyznaje, że poszły do pracy chore z obawy przed utratą dodatków finansowych, które dla wielu z nich są kluczowe dla domowego budżetu. Kampania „MAMY czas na zdrowie” organizowana przez firmę Haleon i Fundację Share the Care podkreśla potrzebę zmiany podejścia pracodawców oraz stworzenia warunków umożliwiających matkom odpoczynek podczas choroby. W drugim etapie kampanii organizatorzy zachęcają do dialogu na temat sprawiedliwych rozwiązań, takich jak elastyczne godziny pracy i benefity zdrowotne, by zmniejszyć presję finansową i zadbać o zdrowie pracowników.
„Dodatkowe świadczenia finansowe powiązane z obecnością w pracy nie wspierają dbania o zdrowie pracowników oraz uderzają w tych, którzy mają obowiązki opiekuńcze – w tym samotne matki” – mówi Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care.
„Zdrowie pracownika i tworzenie warunków do odpoczynku w trakcie choroby powinno być priorytetem każdej firmy” – podkreśla Anna Bachulska-Kossek, Marketing Manager Haleon.
„Uzależnienie dużej części wynagrodzenia od fizycznej obecności w pracy wymaga nowego spojrzenia w kontekście dzisiejszych realiów” – zauważa Maciej Samcik, redaktor naczelny multiblogu Subiektywnie o Finansach.