Kampania „MAMY czas na zdrowie”, zainicjowana przez Haleon i Fundację Share the Care, ma na celu wsparcie pracujących matek w Polsce w realizacji ich prawa do odpoczynku w czasie choroby. Badania przeprowadzone przez IPSOS i SW Research wskazują, że prawie połowa matek nadal pracuje mimo przeziębienia czy grypy, a aż 60% kontynuuje swoje obowiązki domowe. Kampania ma na celu edukację, wsparcie, oraz stworzenie bardziej przyjaznego środowiska dla matek, tak aby mogły odpocząć podczas choroby, bez poczucia winy czy presji.
„Nikt za mnie nie posprząta, nie pozmywa, nie ugotuje dzieciom obiadu. Kiedy zostaję w domu (jak zachoruję), to zamiast się położyć nadrabiam zaległości, na które normalnie nie mam czasu” – mówi jedna z uczestniczek badań przeprowadzonych w ramach kampanii.
„Wolne w pracy? A kto nadrobi za mnie zaległości?” – mówi inna z matek biorących udział w badaniach.
„Mamy nadzieję, że program, który przygotowaliśmy, pomoże matkom zrozumieć, że proszenie o pomoc jest w porządku” – wyjaśnia Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care.
„Rozejrzyjmy się dookoła. Może akurat pracująca mama z naszego otoczenia właśnie zachorowała i potrzebuje pomocy? Wspólnie budujmy świat przyjazny pracującym matkom, szczególnie kiedy chorują” – dodaje Anna Bachulska-Kossek z firmy Haleon.