Badania pokazują, że niemal połowa pracujących kobiet w Polsce, w tym wiele matek, nie korzysta z możliwości odpoczynku podczas choroby, obawiając się utraty pracy i konsekwencji zawodowych. W ramach kampanii „MAMY czas na zdrowie” organizatorzy, w tym Fundacja Share the Care i firma Haleon, podkreślają, jak ważne jest, aby podczas choroby pozostać w domu i pozwolić organizmowi na regenerację. Celem kampanii jest edukacja oraz wspieranie matek w stawianiu czoła społecznej presji, by mogły one zadbać o zdrowie bez poczucia winy.
„Strach przed utratą pracy bywa paraliżujący. To powoduje, że swój odpoczynek i zdrowie często stawiamy na ostatnim miejscu” – mówi Wioletta Długończuk, podkreślając, że wiele matek wciąż pracuje mimo choroby.
„Dopiero całkiem niedawno zrozumiałam, że gdy ja pozwolę sobie na odpoczynek, to raz, że zwalczę te infekcje o wiele szybciej, a dwa, że nie będę się musiała borykać z powikłaniami” – mówi jedna z matek uczestniczących w badaniu.