Zostań rodzinnym motywatorem

10/07/2014
1

Zapewne każda mama chce, aby jej rodzina odżywiała się zdrowo. Często jednak droga od podjęcia decyzji o wprowadzeniu zdrowego stylu życia do jej realizacji jest długa. Pierwszym problemem jest zwykle wybranie odpowiedniego momentu na rozpoczęcie zmian.

Następnie pojawiają się obawy, że rodzina nie zaakceptuje zbyt restrykcyjnej diety i  będzie ona bardzo czasochłonna i kosztochłonna. Dlatego pierwszym krokiem do wprowadzenia zdrowych nawyków musi być zmiana sposobu myślenia.


Po pierwsze motywacja
Pewnym jest, że nie uda Ci się zachęcić rodziny do zdrowego odżywiania, jeżeli sama nie będziesz przekonana, że chcesz to zrobić. Motywacja to podstawa, bez której nie uda się wytrwać przy nowym stylu życia. To także kluczowy element, pozwalający wyeliminować wszystkie „ale”. Jak osiągnąć odpowiedni stopień motywacji?  Przede wszystkim musisz sobie wyznaczyć jasne cele. Spisz je na kartce i umieść w widocznym miejscu, tak abyś zawsze o nich pamiętała i mogła na nie zajrzeć w chwilach słabości. Ponadto warto od początku włączać w zmianę stylu życia rodzinę, a nawet znajomych. Informuj wszystkich, że chcesz wprowadzić zdrową dietę, wyjaśniaj skąd takie postanowienie i dlaczego warto to zrobić. Zyskasz dzięki temu wsparcie otoczenia, które pomoże ci wytrwać w realizacji wytyczonych celów.  Aby utrzymać odpowiedni poziom motywacji warto wprowadzić również system nagród. Niech dotyczy on całej Waszej rodzinki. Gdy uda się osiągnąć cel, spraw sobie i najbliższym jakąś przyjemność – zróbcie wspólnie to co lubicie najbardziej, ale niech to nie będzie jakieś duże odstępstwo od nowego stylu życia.

Małymi krokami do celu
Wyznaczenie jasnych celów to kluczowy element w osiągnięciu motywacji. Ważne jest jednak, aby postanowienia te były możliwe do realizacji. Jeżeli założysz, że od razu wyeliminujesz z rodzinnego menu wszystkie niezdrowe słodycze czy przekąski, podczas gdy do tej pory były one stałym gościem w twoim domu, to pewnie bardzo szybko stracisz motywację, by ograniczyć ich jedzenie. Dlatego  wprowadzaj zmiany małymi krokami, np. wybierając na początek 2-3 dni w tygodniu, kiedy pozwalacie sobie na takie przyjemności. Działając w ten sposób, będzie ci łatwiej zachęcić do zmian rodzinę oraz wytrwać przy wyznaczonych celach. Ponadto to właśnie takie drobne zmiany, wprowadzone stopniowo, ale skutecznie i na trwałe, lepiej pozwolą kształtować odpowiednie, żywieniowe przyzwyczajenia oraz pozytywnie wpłyną zarówno na dalszą motywację, jak i kondycję oraz dobre samopoczucie całej rodziny.

Jesteś wzorem dla swojego maluszka
Pamiętaj, że maluchy bardzo wiele uczą się z otoczenia. Jeżeli sama będziesz odżywiać się zdrowo, to i dla twojego maluszka będzie to naturalny sposób żywienia. Mówi się, że pierwsze 3 lata życia dziecka to czas, podczas którego możemy zaprogramować jego metabolizm na wiele lat. Zróbmy to dobrze, bo dzięki temu organizm naszej pociechy będzie funkcjonował poprawnie nie tylko w dzieciństwie, ale i w przyszłości. Odpowiednia przemiana materii, która kształtuje się właśnie w tym okresie, to nie tylko klucz do szczupłej sylwetki i dobrego samopoczucia w okresie dorosłości, ale i sposób na uniknięcie wielu problemów zdrowotny, związanych z nieprawidłowym stylem życia. 

Poleć
Udostępnij
kwiat
auto